مشاوره رایگان سمعک

یکی از مهم ترین و اساسی ترین گام ها در تجویز سمعک  مشاوره سمعک می باشد.

امروزه سمعک ها در اندازه ها و مدل های مختلف و با تکنولوژی های متعددی وجود دارند . انتخاب سمعک مناسب در بین سمعک های موجود امری تخصصی است چرا که فاکتور های متعددی در انتخاب سمعک اهمیت دارد.

در انتخاب و تجویز سمعک عواملی همچون نوع و میزان افت شنوایی ، سن ، سبک زندگی ، بودجه ،سلیقه، شغل و محیط زندگی فرد و… تاثیرگذار هستند.

متخصصین ما در کلینیک تخصصی سمعک شنوا با بررسی همه ی عوامل فوق مناسب ترین سمعک را به شما پیشنهاد می دهند.

 در مشاوره سمعک به موارد زیر پرداخته می شود:عوامل موثر در انتخاب سمعک مناسب

  • تفسیر کامل نتایج ارزیابی شنوایی : کم شنوایی انواع مختلفی دارد و درمان و توانبخشی هر کدام از انواع کم شنوایی با دیگری متفاوت است.  در کم شنوایی انتقالی اختلالی در گوش خارجی یا میانی و یا هر دو وجود دارد . اختلالات گوش خارجی و میانی با مصرف دارو ، جراحی و … قابل درمان هستند و دیگر نیازی به سمعک نیست . اما در کم شنوایی های حسی-عصبی و آمیخته بخشی از ساختار حلزون و یا عصب شنوایی آسیب دیده است و استفاده از تقویت کننده مثل سمعک ضروری است. علاوه بر نوع افت شنوایی ، میزان افت شنوایی نیز اهمیت دارد چراکه هر سمعکی تا حد خاصی می تواند صدا را تقویت کند . به طور مثال کسی که افت شنوایی شدید دارد (آستانه ی شنوایی 80 دسی بل) نمی تواند از سمعکی که خروجی آن حداکثر 60 دسی بل است استفاده کند.
  • ارائه راه حل های مناسب : همانطور که توضیحات فوق گفته شد همه ی انواع افت شنوایی به سمعک نیاز ندارند تشخیص اینکه آیا واقعا سمعک نیاز است و اینه چه نوع سمعکی مناسب است توسط متخصص شنوایی شناس انجام می شود.
  • مشاوره ی سمعک

    مشاوره ی سمعک

    تعیین کردن نیاز های مراجعه کننده : شغل و سبک زندگی افراد در انتخاب سمعک مناسب اهمیت ویژه ای دارد . کسی که شغلش ایجاب می کند دائما با دیگران گفتگو کند با کسی که نیازی به زیاد صحبت کردن در محیط کارش ندارد نیاز های متفاوتی دارند و قطعا سمعک مناسب برای این دو نفر با هم متفاوت است.سبک زندگی هم در انتخاب سمعک موثر است به طوریکه برای کسی که دائما در محیط های پر سر و صدا و شلوغ مثل مجالس و مهمانی ها حضور دارد با کسی که در محیط های خلوت تر و ساکت تری زندگی می کند، نمی توان یک سمعک را تجویز کرد.

  • سلیقه ی افراد : سمعک ها بر اساس اندازه در دسته های مختلفی قرار می گیرند . برخی از سمعک ها در پشت گوش قرار می گیرند و برخی دیگر درون گوش . برخی از سمعک ها تحت عنوان سمعک نامرئی معروف هستند و در کانال گوش پنهان می شوند . سلیقه ی بیمار مبنی بر اینکه دوست دارد سمعکش دیده شود یا نه در اتخاب سمعک بسیار تاثیرگذار است.
    انواع سمعک ها در مشاوره سمعک

    انواع سمعک ها بر اساس اندازه

  • اعلام لیستی از سمعک ها با توجه به نیاز بیمار : با توجه به موارد فوق لیستی از سمعک های مختلف در اندازه های متفاوت تعیین می شود تا بتوان بهترین سمعک را از بین آن ها انتخاب کرد.
  • رده بندی قیمتی و کمک به انتخاب بهتر
  • ارائه پیشنهاد مناسب بر اساس نیاز مراجعه کننده و هزینه قابل پرداخت
  • و در نهایت کمک به تجویز مناسب ترین سمعک.

اهمیت توجه به کم شنوایی را می توان از عبارت زیر که در وب سایت رسمی سمعک استارکی منتشر شده متوجه شد:

.Hearing loss impacts all aspects of your life. Hearing plays a major role in our emotional well-being, physical health, and overall quality of life. Yet millions of people with hearing loss le untreated, despite research showing increased risk of falls, depression, anxiety, and dementia
کاهش شنوایی بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. شنیدن نقش مهمی در جنبه های عاطفی ، سلامت جسمی و کیفیت کلی زندگی ما دارد. با وجود تحقیقاتی که خطر افتادن ، افسردگی ، اضطراب و زوال عقل را از عوارض کم شنوایی می دانند، میلیون ها نفر فرد کم شنوا برای درمان کم شنوایی اقدامی نمی کنند.

توجه کنید که هدف از یک مشاوره تخصصی این می باشد که بهترین سمعک و بهترین خدمات برای کاربر ارائه شود. توجه کنید که منظور از بهترین سمعک، گران ترین سمعک نیست. منظور از بهترین سمعک یعنی دریافت مناسب ترین سمعک که بتواند تمام نیاز های شنیداری را پوشش دهد و در کنار آن از لحاظ هزینه پرداختی، مقرون به صرفه باشد.

متخصصین شنوایی تیم سمعک شنوا به صورت کاملا تخصصی آماده ارائه بهترین مشاوره به شما مراجعین و کاربران محترم سمعک می باشد.

دریافت مشاوره رایگان سمعک

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • لیلا آذری
    1400-05-07 19:11

    سلام تو مشاوره ی سمعکتون درباره ی چی صحبت می کنید؟

    پاسخ
    • samakadmin
      1400-05-09 14:36

      سلام خدمت شما تو جلسه ی مشاوره ی سمعک درباره ی نوع و میزان افت شنوایی شما ، سلیقه ، بودجه ، شغل و نیاز های دیگه صحبت میشه تا بهترین سمعک انتخاب بشه.

      پاسخ
  • نعیمه عشاقی
    1400-05-10 11:07

    سلام یه سمعک زیمنس ١۵ میلیونی بهم پیشنهاد دادن خوبه بگیرم ؟؟

    پاسخ
    • samakadmin
      1400-05-10 11:21

      سلام خدمت شما والا قیمت سمعک تنها فاکتور مهم انتخاب سمعک نیست باید دیگر جنبه ها هم بررسی بشه.

      پاسخ
  • لاله فاطمی
    1400-06-03 16:07

    سمعک بهتره بگیرم یا کاشت حلزون؟

    پاسخ
    • samakadmin
      1400-06-07 13:30

      سلام خدمت شما شرایط کاندیداتوری سمعک با کاشت حلزون فرق داره و باید متخصص شنوایی شناس مشخص کنه که کدام مناسب شما هست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست